2 x Tag

Posted: February 15, 2008 in dead trees, music of the spheres

Prima provocare a facut deja ocolul blogosferei metalice si intr-un final a poposit si aici, via Dave. Zice asa:

Care au fost primele 5 cduri audio piratate (bulgaresti sau copiate) posedate in viatza asta?

Din fericire, nu mi-am prea facut de lucru cu cdurile piratate. Imi amintesc ca m-am metamorfozat in metalist odata cu o caseta cu Metallica facuta de un vecin de bloc prin ’92, pe vremea cand nu eram sigur daca Metallica e o trupa sau un stil de rock. Nu mai stiu nici ce album era, sunt sigur doar de marea piesa Seek and Destroy pe care o stiam pederost. Cred ca era un best of. In perioada cdurilor bulgaresti aveam alte preocupari, n-am prins decat ceva compilatzii cu Louis Armstrong, Beatles, Leonard Cohen si inca vreo catziva.

Care au fost primele 5 cduri originale avute in viatza asta si din banii cui s-a facut achizitia?

Din nefericire, nu mi-am prea facut de lucru nici cu cdurile originale. Despre ele discutam la primul salariu. De fapt, daca scotocesc bine prin cotloanele memoriei imi amintesc vreo cateva, adunate de-a lungul erelor: vreo doua albume Goran Bregovic, alte cateva soundtrackuri de film, primele albume de la Trooper si Luna Anala (in scurta perioada dintre descoperirea cu entuziasm a undergroundului metalic romanesc si revelatia care a dus la ignorarea totala a acestuia), un EP cu Manson (toate pe banii parintzilor, desigur).

Care au fost 5 oameni care v-au completat pasiunile muzicale suficient incat sa va fie rusine sa apelati la expresia “fuck off, man, nu cred ca avem aceleasi gusturi”?

In ordine cronologica:

Vecinul Cosmin , ala cu caseta Metallica de care ziceam mai sus. Eram clasa a doua si, cand nu bateam mingea in fatza blocului, eram la vecinu’, descoperind legendele rockului metalifer si nemetalifer. Din nefericire, pana am ajuns la varsta unui oarecare discernamant muzical, am mai ramas doar cu amintiri vagi si caseta cu Metallica, a trebuit sa o iau de la capat.

Moise Vlad, fost coleg, fost prieten, care si-a luat acu vreo 7-8 ani un cd cu Cradle of Filth, sperand ca o sa sune ca HIM, trupa lui preferata. Fiind profund deceptzionat, mi l-a pasat mie si asa am facut cunostintza cu metalul extrem cu care inca mai am o relatzie destul de buna. Tot colegul Moisevlad mi-a adus in atentzie, de data asta intentionat, si alte nume importante din toate genurile, de la Cranberries la Mylene Farmer. N-am mai auzit de el din primu an de studentzie, zvonurile zic ca he joined the dark side, acum e gay.

Comunitatea HMM/Metalfan, colosalul hive mind care in ultimii 5 ani m-a orientat spre tot ceea ce inseamna tru metal si rockul care indoaie mijlocul.

Aron Biro, acest Dalai Lama al culturii pulp contemporane, a avut si inca mai are o contributzie considerabila la categoria “muzica de care n-a auzit nici dracu”, fiind un neobosit explorator muzical fara de prejudecata si promotor al tinerelor talente. In semn de recunostintza, cred ca o sa-i fac cinste cu urmatoarea tura de analize. Ultima data am auzit de el acum cateva ceasuri cand isi cauta o bandana rosie sa mearga sa vada Rambo la cinema.

Colegul Vladimir, care nu m-a introdus in nicio zona a muzicii pe care sa nu o fi cutreierat inainte, insa mi-a completat in ultima vreme cu mare eficientza o gramada de lacune regretabile. De mentionat: Joy Division, DevilDoll, Godspeed You! Black Emperor, Unkle si o intreaga turma de gagici lesinate pe care le ignorasem cu mandrie inainte.

Al doilea tag vine de la fratele Croncobaurului si zice asa:

· Ia cartea care este cea mai aproape de tine.

· Deschide-o la pagina 123.

· Găseşte a 5-a propoziţie/frază.

· Postează pe blog textul urmatoarelor 4 propoziţii/fraze cu aceste instrucţiuni.

· Nu îndrazni sa scotocesti prin rafturi după cartea aceea foarte deosebită sau “intelectuală”.

Cartea e How to Be Good de Nick Hornby, currently reading, iar la pagina 123 am nimerit in mijlocul unei sfade conjugale:

“I can see what might seem like problems to you. But they’re not problems to me.”

“Your son becoming the Artful Dodger isn’t a problem to you?”

… si tot asa. E cam deprimant sa citesc despre cupluri plictisite cu copii si slujbe, oricat de amuzant ar incerca Hornby sa le faca sa para.

breaking news : dupa ani in care am fost membru fidel al fanclubului Manowar Romania si am trimis neobosit scrisori catre DiMaio si Mos Craciun, implorand un concert pentru man-o-fanii romani, la indrumarea celor doi guru, Mental Tudor si Matei, s-ar parea ca regii regilor metalului s-au induplecat in sfarsit: 7 iulie, Bucuresti, concert Manowaaar! Doamne pazeste!

Comments
  1. Garm says:

    Moshule daca in clasa a 2-a ascultai rock metalifer au ba inseamna ca ai avut o copilarie tare nefericita :D. In rest Hail and Kill vorba aia ….

Leave a comment