God is busy, may I help you?

Posted: May 3, 2008 in music of the spheres

PhotobucketDe ceva vreme intentionam sa dau vestea despre cea mai recenta aditzie la playlistul chefurilor personale din sezonul primavara-vara. Ansamblul vocal-instrumental Kultur Shock se incadreaza in curentul immigrant punk, adica un punk tziganesc si murdar, cu o groaza de influentze folclorice balcanice si nu numai. In fine, exagerez zicand curent, singura trupa cu care merge o comparatzie e Gogol Bordello. De fapt trupele astea doua seamana atat de mult incat primul lucru care iti vine in minte e sa verifici care pe care a copiat. S-ar parea ca nu se pune problema, ambele au aparut in aceeasi perioada (sfarsitul anilor ’90). Se pot suspecta doar influentze preluate pe parcurs. Personal nu cred ca m-as putea hotari intre cele doua daca mi-atzi propti un pisol la tampla si m-atzi pune sa aleg. Gogol Bordello sunt ceva mai stilatzi si au versuri mai bune, Kultur Shock sunt mai diversi in compozitii.

Diversitatea muzicii e egalata doar de diversitatea componentzei trupei: doi bosniaci, printre care si liderul Gino, doi bulgari, una bucata american si una bucata japonez la bass, care arata cam brainwashed prin concerte. Evident, totzi astia sunt americani naturalizatzi, de unde si titlurile albumelor.

Discografic au luat sutul in fund evolutionist cand au scos, in septembrie 2001, albumul Fucc the I.N.S., de le rupeau americanii cu furie cdurile si le trimiteau inapoi la casa de discuri. Albumul care conteaza e din 2006 si are geniabilul titlu We Came To Take Your Jobs Away, cu coperta ilustrativa din imaginea alaturata. Albumul e excelent pentru joc si voie buna, a se vedea piesa Sarajevo, dar are si momente solemne, de ascultat inainte de rugaciunea de seara. O fascinanta oda cu influentze islamice: Zumbul. Videoclipuri decente s-ar parea ca nu au. De fapt astia sunt genul de trupa atat de orientata pe performantzele live incat incearca sa se apropie in studio de soundul live, iar nu invers.

Apropo, am aflat de ei intrucat in martie au avut concert la Bucuresti si Timisoara. Si mie nu mi-a zis nimeni.

Comments
  1. Polonic says:

    Man ai pierdut show fromos. In fire s-a lasat cu joc si voie buna, berici si panc tiganesc.

  2. Acu chiar m-ati convins, cã deja mi-a iesit pe urechi trupa asta!

    Dacã si tu si Colegul Irimie (stiu ca era alt nume, da’ mi-e lene sã caut “Adevãratul Nume al Colegului Irimie”- ca la vrãjitoare) ziceti cã trupa asta e tare, atunci tre sã-mi iau si eu o dozã de la traficantul de pe net!

  3. Noah, am verificat, se pare cã n-am gresit chiar asa de tare… era Vladimir, nu Irimie, da’ noah… am nimerit I-ul, R-ul si M-ul 😀

Leave a Reply

